A gokart karosszéria nélküli, együléses, törpe versenyautó. Az autósport közismert ága, a Forma–1 kisiskolájának számító gokart komoly fizikai és szellemi felkészültséget igényel. A bajnokságok felügyeletét szigorú technikai és biztonsági szabályok betartatását országos szövetség látja el. A sportág szabályait, a technikai paramétereket, a kategóriákat a legfelsőbb nemzetközi szervezete, a CIK (Commission International de Karting), a FIA, a Nemzetközi Autós Szövetség gokart sportbizottsága határozza meg. A CIK szervezi a gokart világbajnokságot, évente egy alkalommal, változó helyszínen. Ezen 125 köbcentiméteres Rotax és más különböző motorral szerelt gokartok indulhatnak.
Az első magyarországi írásos emlék egy 1960-ban megjelent újságcikk, ezt követően népszerűsége miatt gyorsan létrejött az intézményrendszere: a Magyar Autóklub adaptálta (alkalmassá tette, átalakította), az Autósport Bizottság 1961 februárjában létrehozta a szakág első vezető testületét, a Gokart Bizottságot, Nádasdi Richárd vezetésével. Az első népszerűsítő verseny a ferihegyi bemutató volt, amit osztrák és lengyel versenyzők tartottak. Lelkes sportembereknek köszönhetően hamarosan megjelentek a hazai építésű járművek és versenyzők is. Kialakult a gokart építési ajánlata és a versenyek lebonyolításával kapcsolatos – a FIA által kidolgozott nemzetközi szabályok alapján – szabályrendszer. Az első versenyekre „utcai pályákon” (Ferihegy, Műjégpálya, Népliget, Győr, Dunaújváros) került sor. Az első versenypálya felépítéséig szinte minden nagyobb város vállalt versenyrendezést. A nyolcvanas években már hat versenyt pályán, hetet a városok útjain bonyolítottak.
Birizdó Imre
hatszoros magyar bajnok, 2-szer az év gokartversenyzője:
„Mivel apukám is nagyon szerette a technikai sportokat, egyszer elvitt Kecskeméten egy versenyre. Akkor egy bérgokartot próbálhattam ki, de nagyon megtetszett. Nem sokkal később, 8 évesen kezdtem el versenyezni az öcsémmel együtt. Szeretem a gokartok sebességét, az előzéseket a versenyeken.”