Mi az a drift? A drift szabad fordításban csúsztatást, sodródást jelent. A drift nem más, mint az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása oly módon, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos módon, egyenesen.
A driftőrület gyökerét, mint sok, első látásra kissé őrültségnek ható dolgot, Japánban találhatjuk meg. Az 1960-as években itt rendezték meg először az akkoriban divatos, úgynevezett „touge” illegális hegyi versenyeket. A touge-versenyzők vagy más nevükön a „Rolling Zoku”-k egyetlen célja, hogy minél rövidebb idő alatt teljesítsék a hegyi út két kijelölt pontja közötti távot. Néhányan közülük a jobb idő kedvéért a raliból ellesett kanyarvételi technikákat alkalmazták, ebből nőtte ki magát később a drift. A sportág maga nagyon hasonló a ralihoz, azonban itt nem az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség.
A drift tehát kifejezetten a hátsókerék-meghajtású autók és azok pilótáinak művészete.
Varga Attila
első idényében, 2010-ben a street kategória összetett 14. helyezettje; magyar bajnoki futam 6. és 8. helyezés:
„14 éves voltam, amikor a driftet kezdtem, szülői engedéllyel. Szeretem benne, hogy sokkal látványosabb, mint a többi autósport, és fantasztikus érzés, amikor keresztben csúszik az autó, kilinccsel előre, és mindeközben üvölt a motor.”